Primustreffet 1999
Fredag ettermiddag startet Olav Tveranger og undertegnede (Dag Knapstad)  fra Florø i hans frus's gamle BMV 750 med sidevogn. All bagasjen ble lagt i sidevogna, så undertegnede satt godt polstret bakpå og led ingen nød
FMCK, 01. Mars 1999.   Av  Dag Magne Knapstad

Olav Tveranger på den gamle BMV som førte oss de 50 milene til Bjoneroa.

Været Været i Florø var mildt med regn og sludd.  Men vi skulle ikke langt inn før det ble kaldere og mer vinter.  Et lite stopp i Naustal hos Gunnar Reiarkvam før vi kom skikkelig i gang. Vi spiste middag på Kina-restauranten i  Sogndal.  Det var kjærkomment med litt mat og varme i kroppen. Fra Borgund kom vinterføret., og vi hadde en fin tur over Filefjell.

Vi kom til Fagernes ut på kvelden, der vi fikk overnatte hos Caveman MC. Etter en liten tur på byen for å ta en pizza gikk vi tidlig til køys. Stor takk til "Hule mennene"  som lånte oss sitt klubblokale.

Neste morgen fortsatte vi de siste 15 milene til Bjoneroa.  Det var allerede kommet en del folk som hadde parkert langs vegen.

Syklene var parkert langs vegen, mens teltene var slått opp i snøfonna og under trærne på begge sider.

Teltet er ferdig oppmontert klart til å flytte inn i.

Vi slo opp lavvoen inne i skogen. og gikk i gang med matlaging på primusen. . Indiske Fiskeboller og vafler til dessert. Mat smaker fortreffelig når en er på tur.

Matlaging. På primustreffet er matlaging en viktig del av det sosiale aktiviteter. Det er utrulig hva en en kan lage av god spennende mat på en primus.
Sosialt:
Ganske mange hadde tatt turen til Bjoneroa dette året.  Været var noe lunde bra, og temperaturen krøp under  minus 20 på natta.

Det blir mye sitting rundt primusen å småprate med gamle kjenninger.  Som primus Presidenten Arne Paulsen. Mange gode historier kommer opp.

Det er ganske høy gjennomsnitts alder på primustreffet, men også en del unge tar turen.  En gjeng fra "Holy Riders" ble forfulgt av tekniske problemer og brukte 12 timer på den korte vegen i fra Oslo.  De hadde ikke gudene med seg denne gangen.

President ArnePaulsen søndag morgen
Et TV team fra Danmark radio fulgte en dansk motorsyklist på turen.  Dette programmet ble sendt på NRK2 julen 2000.

Det kom snø ut på natten  Så det var rene julestemning når vi stod opp om morraen. Etter en god frokost, pakket vi sammen.  En kort runde rundt i leiren for å si farvel til Paulsen og andre kjente, før vi la ut på de 50 milene heim igjen til Vestlandet. Men i det nydelige vinterføre ble det berre en fin parade tur heim.