Vinterlagring
av MC.
|
Florø MC klubb har egen
plass for vinterlagring av MC sesongen 2012/2013.
Ta kontakt med
Geir Hansen på
telefon: 91138553 for bestilling av plass. |
|
Når tematuren kryp ned mot frysepunktet er
det på tide å tenke på korleis ein kan gje motorsykkelen sin ein best
mogeleg overvintring. Arbeidet du gjer om hausten får du igjen om våren, med
riktig preservering, er det berre trille sykkelen
ut, trykke på startknappen og nyte sykkelen din frå fyrste dag. Utsette du
vedlikehaldet til siste liten, kan få eit trist møte med våren,. der sykkelen
ikkje startar. Er du ikkje motorkyndig, så må ein ofte vente lenge på
å få time hos verkstadane, då dei ofte har lange venteliste på denne tida av
året.
|
Her er nokre tips om
korleis ein kan forbrede sykkelen på vinteren. |
|
- Ren sykkel
Start med å vaske
sykkelen. De er mykje triveligare å drive vedlikehaldsarbeid på ein
rein sykkel
- Polering.
Et beskyttande lag voks er viktig,
Ikkje berre på malte flater, men over det meste, samt ein dusj med fuktighektsdrivande spray i der ein ikkje kommer til med voks.
- Olje og filterskift
Kjør motoren varm og
skift gamal olje og olje filter. Gammal olje innehelder kondens som kan
danne korrosjon i løpet av vinteren. Ikkje kjør motoren i løpet av
vinteren! Det kan forordsake kondens i motoren. Hell gjerne nokre dråpar
motorolje i plugghåla, og tørn motoren nokre gonger i løpet av vinteren viss
du ynskjer
- Andre væsker
Bremsevæske skal skiftes
kvart år. Dette bør overlast til et verkstad viss ein er ukyndig. Sjekk frysepunktet på
kjøleveska før du evnt. skifter ut dette.
Simmerringer i gaffel rengjeøres, og gis litt fett så dei ikkje tørker
inn.
- Bensintanken
Bensintanken bør fylles helt
opp for å hindre korrosjon inne i tanken. Ofte samlar det seg skitt
og vann i botten av tanken, så det kan ofte være lurt demontere den og tømme
den helt, samt lagre den tørt.
-
Flottørkamrene
I botten av forgassaren vil det alltid samle
seg vann og skitt, så noko av det viktigaste med vinterlagring er å tømme
flottørkamrane. Dette gjeres ved at du stenger bensintilførselen (På nokre syklar må du
ta av vakuum slangen for å kunne stenge kranen),
og lar motoren gå til den stopper av seg sjølv. deretter skrur du ut
dreneringsskruen i kvar forgassar.
- Batteriet
Batteriet skal fjernes frå
sykkelen og sjekkast for syrenivå - og etterfylles med destillert vann.
Batteriet skal lagrast kjølig og etterlades noen gangar i løpet av
vinteren.
-
Smøring
Alle bevegelege ledd bør smørast før vinteren. Hendler, pedalar etc. Alle
slangar og leidningar bør kontrollerast for brot, lekkasjar og
slitasje.
- Luftfilter og plugger
Dette bør skiftes etter anbefalte
serviceintervall. Viss ikkje sykkelen lagrast i romtemperatur skal du helle noen
dråper olje ned i sylindrane. Snurr bakhjulet for å fordele oljen.
- Bremser, kjede og drev
Sjekk belegg på
bremseklossar og bremseband. Mål tjukklesen på skiver og sjå etter for
eventuelle sprekker bremseskivene. Sjekk at dreva ikkje er utslit. Kjede kan du
vaske i parafin og spraye med kjedespray.
- Hjul, dekk og lagre
Se etter sprekker i
felgane, og snurr hjula
rundt for å sjå etter kast. Sjekk for slakk i hjullager, samt
styrelager og svingarmslager. Dekk bør ha minst mulig kontakt med underlaget. Viss sykkelen
manglar midtstøtte må sykkelen flyttes frem og tilbake under
hele vinteren. Dekkene skal ha fullt lufttrykk.
-
Lagringsplass
Lagring utandørs under ein presenning er ein dårlig
løysning. Viss det er den einaste løysinga anbefaler vi å bruke et "MC-telt".
Disse kan du kjøpe hos forhandlarar. Spray hele sykkelen med universalspray for
å hindre korrosjon. Det mest ideelle er sjølvsagt at sykkelen står
frostfritt. Legg et teppe over sykkelen slik at den har vern mot skraper
og riper. Korrosjonsfaren er maksimalt redusert viss sykkelen blir dekket til
etter at den har nådd same temperatur som rommet den står i.
- Handbøker
Før du setter i gang med
vinterkonservering bør du ha instruksjonsbok og reparasjonshandbok tilgjengeleg,
slik at du utføre arbeidet korrekt, og unngår feil.
|
Verkstedeslagring
Det enklaste er sjølvsagt å la forhandlar eller verkstad ta seg av
arbeidet. De fleste tilbyr vinterlagring for ein fast sesongpris. Noen
har også fast pris som kan inkludere servicearbeid. Da er du garantert
at sykkelen fungerer 100% til våren. Når du lagrar sykkelen hos ein
forhandlar bør du nøye spesifisere hvilken dato sykkelen skal være klar
til. Vis ikkje risikerer du å hamne på lange ventelister til våren når
sykkelen skal klargjørast. Husk egen
forsikring også når verkstad oppbevarer sykkelen. |
|